شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۴

«علیرضا افخمی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

مهم‌ترین مسئله‌ای که باید مدنظر قرار گیرد «جلب اطمینان مردم» نسبت به «رسانه» است/ «اطمینان» از طریق «راست‌گویی» و اتخاذ رویکردهای مبتنی بر «واقعیت» حاصل می‌شود

علیرضا افخمی

سینماپرس: «علیرضا افخمی» با بیان این مطلب که شیوه تبلیغاتی فعلی تلویزیون همان روشی است که پیش‌تر نیز دنبال می‌شده، گفت: با وجود انتقاداتی که نسبت به آن وارد است، در شرایط کنونی ناگزیر باید بر همان مسیر باقی بماند؛ تصریح نمود: در این میان، مهم‌ترین مسئله‌ای که باید مدنظر قرار گیرد، ایجاد صداقت و جلب اطمینان مردم نسبت به رسانه است. این اطمینان از طریق راست‌گویی، پرهیز از اغراق و اتخاذ رویکردهای مبتنی بر واقعیت حاصل می‌شود.

«علیرضا افخمی» کارگردان سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد کیفیت عملکرد رسانه ملی در طول جنگ تحمیلی امریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران اظهار داشت: واقعیت این است که در چنین شرایطی، هر دو طرف درگیر، از تمام ابزارهای موجود برای تضعیف روحیه‌ی طرف مقابل و تقویت روحیه‌ی مردم خود بهره می‌برند. هر کدام نیز رویکرد تبلیغاتی خاص خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: اگرچه ممکن است به شیوه‌ی عملکرد صدا و سیما انتقاداتی داشته باشم، اما در وضعیت فعلی، چاره‌ای جز اتخاذ این رویکرد باقی نمانده است؛ یعنی تلاش برای تقویت روحیه‌ی مردم، ایجاد آرامش در جامعه و در مقابل، تضعیف روحیه‌ی دشمن.

کارگردان سریال «او یک فرشته بود» با بیان این مطلب که به نظر من، شیوه تبلیغاتی فعلی تلویزیون همان روشی است که پیش‌تر نیز دنبال می‌شده و با وجود انتقاداتی که نسبت به آن وارد است، در شرایط کنونی ناگزیر باید بر همان مسیر باقی بماند؛ تصریح نمود: در این میان، مهم‌ترین مسئله‌ای که باید مدنظر قرار گیرد، ایجاد صداقت و جلب اطمینان مردم نسبت به رسانه است. این اطمینان از طریق راست‌گویی، پرهیز از اغراق و اتخاذ رویکردهای مبتنی بر واقعیت حاصل می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر در اخبار رسانه، اطلاعات موثق ارائه گردد و در مورد مواردی که قطعیت ندارند، صرفاً در حد گمانه‌زنی صحبت شود، اعتماد مخاطب نسبت به رسانه افزایش خواهد یافت. در صورت وجود این اعتماد، مخاطبان کمتر به رسانه‌های دیگر مراجعه می‌کنند و دچار سردرگمی و تشویش ذهنی نمی‌شوند.

او ادامه داد: البته این را هم باید پذیرفت که رسانه، به‌ویژه تلویزیون، در گذشته گاهی با ارائه برخی اخبار و اتخاذ برخی شیوه‌ها، سبب سلب اعتماد مردم شده است. این خدشه‌ای که پیش از بحران فعلی ایجاد شده، اکنون مانعی برای ایفای نقش آرامش‌بخش رسانه است و موجب می‌شود مخاطبان به راحتی سخنان تلویزیون را نپذیرند.

«علیرضا افخمی» در پایان گفت و گو خاطرنشان کرد: با این حال، در شرایط کنونی راهی جز ادامه این مسیر تبلیغاتی باقی نمانده است و امید می‌رود مردم به اخبار صدا و سیما اعتماد کنند و به رسانه‌هایی که هدفی جز ایجاد آشفتگی و تشویش در جامعه ندارند، رجوع نکنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.